Du er her:

Negative høringssvar og positiv designerpose

Ingen opplever poseavgiften som positiv, tvert om er avgiften verken til gode for miljø eller skatte- og avgiftsmoral. Den undergraver dessuten den frivillige ordningen som eksisterer pr i dag. Som vi påpeker i vårt høringsutkast må forbruker i tillegg betale moms for avgiften, noe som gjør posen enda dyrere. Og mens butikkene hamstrer poser fra produsent skal visstnok Jenny Skavlan være engasjert som posedesigner av Ole Robert Reitan!

rød pose

Høringen om Poseavgiften imøtegås svært negativt av høringsinstansene. Til høyre kan du laste ned NHO Handels høringssvar.

Ifølge ryktene hamstres posene av dagligvaregigantene før 15. mars.

Når forsøker Rema 1000 å snu posespørsmålet negativt å designe sin egen pose. Ifølge TV 2 skal Jenny Skavlan, som nylig var med NHO og testet 5 ulike fagutdanninger og som er en av Norges fremste moteikoner, programleder og skuespiller være med å designe en miljøpose for Ole Robert Reitan. Jenny har tidligere markert seg både som designer av badedrakter og en entusiastisk tilhenger av gjenbruk og omsøm av klær.

POSTADRESSE
Postboks 5250 Majorstuen